Ordkontoret

Hvad er Ordkontoret? Det er et andet ord for freelance tekstforfatter Jacob Vendelboe Hagensen, og nok mere væsentligt: din mulighed for at få gode tekster til forskellige medier. Eller til at få rådgivning om kommunikation. Eller til at få oversat. Eller … Der er mange muligheder, når det drejer sig om ord, og jeg har prøvet de fleste.

 

Som fleksibel og erfaren hjælp kan jeg for eksempel

  • hjælpe virksomheder med diverse tekster
  • rådgive om kommunikation
  • være en ekstra hånd i en marketingafdeling
  • aflaste et reklamebureau
  • deltage i ideudvikling og brandingprocesser
  • løse enkeltstående tekstopgaver

Jeg sætter pris på ord – 800 kr. i timen for at være helt præcis. Eller det halve af min timepris på de store bureauer. Men jeg sætter også pris på længerevarende samarbejde, så har du meget, er prisen mindre.

Kort om Ordkontoret

Jeg er cand. mag. i Dansk og Historie og nu freelance tekstforfatter. Tilbage i 1997 begyndte jeg på et af landets førende reklamebureauer, DDB og skiftede efter seks år til et andet anerkendt bureau Halbye Kaag JWT. Begge steder fik jeg lagt ord og udviklet ideer til en stor del af erhvervslivet, for eksempel Carlsberg, SAS, Kellogg’s, Novo Nordisk, Danske Spil, Schulstad, McDonalds, Novozymes, DFDS Seaways og Shell.

I 2008 slog Ordkontoret dørene op, og jeg har siden både løst opgaver for reklamebureauer som Robert/Boisen & Likeminded, Nectar Communication, & Co, Saatchi & Saatchi, ZUPA Recommended, Halbye Kaag JWT, Lysholm, SOUTH, In2Media og Liquidminds samt for firmaer som blandt andre Hoffmann A/S, AmagerØbro Taxi, Lett Advokaterne, Marathon Sport, Brøndbyernes IF, DrewsenMatch og Medotech. Desuden har jeg arbejdet med medical område gennem Medical Media, kommunikation for ServiceStyrelsen via Nectar samt skrevet for Center for Konfliktløsning. Det er også blevet til PR, artikler, websites og et par oversatte bøger samt et job som mentor ved Center for Socialøkonomi for firmaet GreenEvents.

Diverse udmærkelser

  • Vinder af “Best Integrated Kelloggs campaign (Europe)”
  • Vinder af “Best Kelloggs adaption (Europe)”
  • Vinder af “Best McDonald’s Childrens programme” (Worldwide)
  • 2. prisen for “Årets annonce” i Dagens Medicin i Sverige
  • 3. prisen i AdvertisingAge’s svenske “The Best Awards”, printkategorien
  • Nomineret til Årets Internet Award ved DIA08 – Danish Internet Awards
  • Nomineret til Effektprisen (mediavalg) ved DIA08 – Danish Internet Awards
  • Nomineret til Publikumsprisen ved DIA08 – Danish Internet Awards
  • Nomineret til Direct Marketing Prisen
  • Nomineret til AURORA Prisen, “Bedste ikke-kommercielle annonce”